Nábor je mrtev, ať žije nábor!

Marek Navrátil

Marek Navrátil

Navštívil jsem za dva týdny tři odborné konference a vyslechl všechny ty lamentace na nedostatek zaměstnanců. Restrukturalizační manažeři trpí nedostatkem restrukturalizačních manažerů, fabriky trpí nedostatkem dělníků, restaurace nemají kuchaře a klávesnice v IT firmách nemají nikoho, kdo by na ně hrál.

Brněnská konference pro „recruitery a sourcery“ mě však mile překvapila. Pesimismu pomálu, recruiterské (především) mládí ukazovalo, jak si jednou v daleké budoucnosti ochočí své Boty a musím uznat, že mě ten mileniálský optimismus potěšil.

Chci uklidnit všechny co čtou katastrofické nadpisy článků „o smrti náboru“ „o smrti životopisu“ a o „smrti inzertních serverů“. V krátkém shrnutí moderních trendů vám zároveň nabídnu několik originálních a nových receptů na světlé zítřky v oboru náboru:

1.      Investujte do značky (brandu), protože když máte dobrý brand můžete lidem platit míň. Mezi značkou A a značkou D je rozdíl v průměrné mzdě 2000 Kč a to dělá při počtu zaměstnanců tisíc, milionů na employer branding přes dvacet. To řekněte finančákovi.

2. Vykřičte brand do světa všemi digitálními kanály. Cilte uchazeče v regionu, šoupněte mu inzerát z Jobsu do Facebooku a na Instáč.

3. Bombardujte pasivní kandidáty; když neodpoví na email, písněte mu na LinkedIn.

4. Buďte originální, ale nebuďte vtíraví, naštvaný kandidát by vás mohl nahlásit a utrpělo by vaše skóre. Na konec emailu dejte vtipný GIF.

5. Nechte boty sklízet sívíčka. Kandidáty hrát gamesky.

6. Když kandidát dorazí do vašeho vystajlovaného ofisu zjistěte, zda je tam kulturní fit. Chce do práce brát svého psa? To je cool.

7. Nevybírejte kandidáty, to musí dělat manažeři. Nespolupracuješ? Utrpí tvé hiring ratio!

8. Čím rychleji kandidátovi odpovíte, že ho berete, tím větší šance, že k vám nastoupí, je.

9. Nepanikařte, držte recruiterský trychtýř pevně. Čím víc kandidátů do trychtýře nalejete, tím větší šance na objevení toho správného zaměstnance (co z něj vypadne) je.

10. Každý je přece kandidát a každý hledá práci.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tvorba webových stránek a e-shopů Tipmarker.cz v roce 2019 | Majitel webu: Marek Navrátil