Ztráta důvěry

Marek Navrátil

Marek Navrátil

Podle nedávného šetření společnosti PwC je pružná pracovní doba třetím nejfrekventovanějším českým benefitem.
Překvapivé však je zjištění, že téměř polovina firem, které se průzkumu účastnily, umožňuje svým zaměstnancům práci z domova.
Jak to asi mají s důvěrou ve své zaměstnance?
Po sametové revoluci ze zákoníku práce zmizel výpovědní důvod (ztráta důvěry) určený k ukončování pracovního poměru osobám nepohodlným socialistickému režimu.
V devadesátých letech jsme v práci začali „surfovat.“
A v následující dekádě se stalo veřejným tajemstvím, že nás naši zaměstnavatelé začali v práci špiclovat.
Ukázalo se, že zakázat Solitaire, nebo Facebook není řešením. Přišly podezřelé odkazy v emailech a pak začali (třeba odcházející zaměstnanci) firemní data rovnou krást.
Dá se odhadnout, jakým směrem se bude důvěra v zaměstnance pracujícího z domu vyvíjet?
Je vůbec možné otočit o 180 stupňů a zcela odstranit „instituty“ jakými je například docházka, začátek pracovní doby, nebo třeba pracovní úraz?
Málokdy slýcháme o mileniálech něco pěkného. Dovolím si však poukázat na jednu základní dovednost, kterou mají. Vzdálený leadership, nebo též dovednost řídit týmy na dálku.
Možná to budou oni, kdo vrátí pošramocenou důvěru do zaměstnaneckých vztahů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tvorba webových stránek a e-shopů Tipmarker.cz v roce 2019 | Majitel webu: Marek Navrátil